Автор Тема: Эмуляция Nintendo Switch  (Прочитано 491927 раз)

0 Пользователей и 11 Гостей просматривают эту тему.

Оффлайн pedro

  • Emu-Land Team
  • Сообщений: 8798
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Эмуляция Nintendo Switch
« : 15 Январь 2018, 16:10:30 »


В этой теме рассматриваются наиболее успешно развивающиеся эмуляторы Nintendo Switch
Вся необходимая информация находится под спойлером ниже:
« Последнее редактирование: 10 Июль 2023, 20:37:53 от ALEX_230_VOLT »

Оффлайн md_max

  • Пользователь
  • Сообщений: 400
  • Пол: Мужской
    • Youtube
    • Просмотр профиля
Эмуляция Nintendo Switch
« Ответ #3270 : 30 Октябрь 2025, 23:43:34 »
Vochatrak, А хз если честно, этот нюанс я не помню... Если я так и делал, то проблем не помню.

Оффлайн asembler

  • Пользователь
  • Сообщений: 65
  • последний мечтатель
    • Просмотр профиля
Эмуляция Nintendo Switch
« Ответ #3271 : 31 Октябрь 2025, 07:41:53 »
asembler, Что-то такое было. И это очень раздражает, а потому что хз что делать. На другие пк эмулятор устанавливался с нуля? Я к тому что, может в эмуле что заглючело, и если просто перетаскиваешь папку, то ловишь везде один и тот же глюк. У меня и 0.8.0 работает, и 0.9.0 (спс за инфу не знал про новую версию)
С нуля. У вас вин11 ?  На 11 пока не пробовал, только на 10. И что за конфиг? Проверял на 14900к и ryzen 3600 (возможно ситуация как у Эмпрес в свое время когда ее кряки не на всех процах работали)

Добавлено позже:
к цитрону доверия нет. там некто зефирон повел себя по-скотски, после ухода программистов в eden воровал у последнего код, использовал нейросеть для написания новых версий, боюсь, что и тестирование новых версий не проводится адекватно. короче, лживый товарищ. лучше использовать ночные версии eden, они работают.

Цитрон стабильно выдает на 5% больше фпс чем эдэн при тех же настройках при условии отсутствия упора в гпу, по крайней мере в Nitro fueled  и Skylanders Imaginators (сравнивал цитрон 0.7.1 и эдэн 0.0.4-RC1). А все эти интриги внутри разработческих комьюнити как конечного пользователя не особо волнуют
« Последнее редактирование: 31 Октябрь 2025, 07:52:38 от asembler »

Оффлайн varezhkin

  • Пользователь
  • Сообщений: 1121
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Эмуляция Nintendo Switch
« Ответ #3272 : 31 Октябрь 2025, 11:29:16 »
Цитрон стабильно выдает на 5% больше фпс чем эдэн при тех же настройках при условии отсутствия упора в гпу, по крайней мере в Nitro fueled  и Skylanders Imaginators (сравнивал цитрон 0.7.1 и эдэн 0.0.4-RC1). А все эти интриги внутри разработческих комьюнити как конечного пользователя не особо волнуют
а у меня в последних версиях  цитрона появились неприятные рандомные вылеты, хотя раньше все работало практически идеально.

Добавлено позже:
Хорошее интервью с разработчиками Eden: https://gardinerbryant.com/preserving-play-how-eden-grew-into-the-switch-emulator-everyones-talking-about/

"...I started all of this quietly, without trying to make noise. But over at Citron, Zephyron (also known as Phoenix) began harassing me to give up on the idea. He even convinced a few of the people helping me with infrastructure to cut ties and block my work. At one point, he threatened that he could spy on everything happening on my private server. Eventually, he managed to gain access after persuading others to log my messages.
The mental pressure and emotional exhaustion were enormous, but I didn’t give up. Instead, I decided to make the truth about the Citron project public. Every detail, through a third-party server. I included my own mistakes, too; there was no point pretending I was the victim when I shared part of the blame. I owned up to what I’d done, spoke honestly with the community, and worked to repair the damage I’d caused to other developers — determined never to repeat it. My only goal was to get Zephyron to stop harassing me and finally move on.
At that point, people who had been following my work started to believe I could really deliver something of quality. Some even called it “the last hope for Switch emulation.” After I revealed the truth about what had happened, most of the attacks stopped, but there was always the risk of information leaks. Our self-hosted Git was still being monitored by Zephyron, who ended up stealing and leaking our early builds.
That leak caused a lot of noise on the emulation subreddit because even at that early stage, barely a month in, Eden showed real potential. I had to step in and make public statements about the situation. Somehow, maybe because of my honesty, or maybe just luck, the community rallied around me and protected Eden before it was even released. They defended it, and me, tooth and nail, which still amazes me to this day.
Around that time, we had internal issues too. One of the group members threatened to sell information to Citron if we didn’t make a release. We gave in to his demand, which led to one of the most stressful weeks I’ve ever experienced. So much still needed to be finished. That was also when I met Crueter. We still jokingly call those the days of tragedy, because everyone gave everything they had to make something decent out of chaos.
I made a post announcing a release date: May 10th. Expectations exploded. We opened the Discord server a few days before launch, and the numbers just kept climbing. 500 new members a day, then 1,000 after release. It took me six months to reach 12,000 members on Citron; Eden passed that in six days. I couldn’t believe it. Eden’s success was a blessing. A moment I’ll never forget, and a community I’ll always be grateful for."
« Последнее редактирование: 31 Октябрь 2025, 12:10:39 от varezhkin »