Читаем методом Джорджа Карлина:
Back in February, we shared that we would soon introduce technology that would distinguish between younger viewers and adults to help provide the best and most age appropriate experiences and protections.
<...>
This technology will allow us to infer a user’s age and then use that signal, regardless of the birthday in the account, to deliver our age-appropriate product experiences and protections.
<...>
When the system identifies a teen user, we’ll automatically apply our age-appropriate experiences and protections, including:
- disabling personalized advertising
- turning on digital wellbeing tools
- adding safeguards to recommendations, including limiting repetitive views of some kinds of content
<...>
Families trust YouTube to provide a safe and enriching experience, and we’ll continue to invest to protect their ability to explore safely online.
Если пропустить всё это через финансовую призму безо всякой лабуды про protections и safely, то рекламодателям нужен точный таргетинг рекламы (через встройку в видео и новые рекомендации). Сложность данной затеи была есть и будет в том, что бОльшую часть контента дети смотрят через аккаунты своих родителей.
Ну, камон. это как подтверждение возраста при покупке сигарет или дымососок. Народ, который сосёт это на улицах явно младше 18 лет от роду - как же они это делают?
