Автор Тема: Собираю инфу по МК  (Прочитано 6259 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн Beatrazor

  • Пользователь
  • Сообщений: 698
  • Пол: Мужской
  • Молокосла. Вкусла.
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« : 29 Сентябрь 2006, 02:36:28 »
Хочу собрать все отличия в МК, выпущенных на разных консолях (напр. МК1 на МаМе, SMD и SNES).
Просьба писать название МК, консоль(ли) и особенность (отличие).
Для начала для примера:
МКТ на Н64: Nightwulf - friendship не выходивший на других консолях.
 
P.S.И ответьте плиз на вопрос в МК1 на SNES у Рейдена что вообще нет фатала?

Оффлайн Kamarrrrr

  • Пользователь
  • Сообщений: 314
  • Пол: Мужской
  • Ариец
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #1 : 29 Сентябрь 2006, 02:48:56 »
На денди: Только они так извратили серию MK! :)

Оффлайн Beatrazor

  • Пользователь
  • Сообщений: 698
  • Пол: Мужской
  • Молокосла. Вкусла.
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #2 : 29 Сентябрь 2006, 10:20:16 »
Цитата: Kamarrrrr
На денди: Только они так извратили серию MK! :)
Вот такой ерунды только не надо писать плиз.

Оффлайн Mortal Hero

  • Пользователь
  • Сообщений: 1570
  • Пол: Мужской
  • Явился, не запылился... :)
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #3 : 30 Сентябрь 2006, 00:33:33 »
Чесное слово, надоело. =) Писал я об изменениях в теме о хаке, и как обычно хоть бы кто прочитал... Так как я искать не собираюсь, что я писал, и т.д. я вот покажу список но он на английском с википедии.

Цитата
Arcade vs. consoles
Like most Mortal Kombat games of its time, Ultimate Mortal Kombat 3 made its debut in the arcade. When it was ported to home consoles, it underwent several changes.


Sega Saturn changes
"The Bank" stage is back.
There are a few new Kombat Kodes, and a couple from the arcade do not work here.
The Ultimate Kombat Kodes (to unlock the secret characters) have six slots instead of ten (probably in order to be performed with only one control).
Alternatively, the secret characters can be unlocked via a secret options screen, which is faster than entering all three UKKs one by one (since the characters unlock cannot be saved).
Noob Saibot is a shadow Kano as in Mortal Kombat 3, not a black ninja as in the arcade version of UMK3.
Since the arcade intro is missing, Rain does not appear in the game, yet the message kombat kode "Rain can be found in the Graveyard" is still there.
Shang Tsung can morph into Robot Smoke, which is not possible in the arcades.


SNES changes
Animalities removed.
Sonya's Friendship from Mortal Kombat 3 is used as opposed to her Friendship from the arcade version of UMK3.
Brutalities are introduced, a new form of Fatality which allows the player to attack their opponent with a series of kicks and punches which result in the victim exploding, leaving a somewhat unrealistic amount of bones on the ground.
Shao Kahn's treasure chest has only 10 boxes instead of 12.
Ermac's Fatality is altered.
Scorpion's Hellraiser fatality is different. He just takes the opponent back into the Hell stage where they just catch on fire and explode.
Sheeva has been removed.
Kitana's kiss of death only inflates heads..same effect as Kabal's air pump fatality.
Rain and Noob Saibot are playable. Mileena, Ermac and Classic Sub-Zero are playable without any need of codes.
Motaro and Shao Kahn are unlockable characters for two player fights, although only one player can choose a boss.
Announcer no longer announces the characters names.
Most of the MK3 levels are missing.


Mega Drive/Genesis changes
Animalities and Mercies removed.
Sonya's Friendship from Mortal Kombat 3 is used as opposed to her Friendship from the arcade version of UMK3.
Brutalities introduced, a new form of Fatality which allows the player to attack their opponent with a series of kicks and punches which result in the victim exploding.
Shao Kahn's treasure chest has only 10 boxes instead of 12.
Scorpion's Hellraiser fatality is different. He just takes the opponent back into the Hell stage where they just catch on fire and explode
Sheeva has been removed.
Kitana's kiss of death only inflates heads..same effect as Kabal's air pump fatality.
Rain and Noob Saibot are playable. Mileena, Ermac and Classic Sub-Zero are playable without any need of codes.
Motaro and Shao Kahn are unlockable characters for two player fights, although only one player can choose a boss. In addition, only one boss can be unlocked at any given time.
Shang Tsung can morph into Robot Smoke, which is not possible in the arcades. He can also morph into Noob Saibot and Rain.
Announcer no longer announces the characters names.
Most of the MK3 levels are missing which include the Balcony and Street so uppercutting in the Subway and Soul Chamber does not take you to level above.

Оффлайн Beatrazor

  • Пользователь
  • Сообщений: 698
  • Пол: Мужской
  • Молокосла. Вкусла.
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #4 : 30 Сентябрь 2006, 00:39:35 »
Mortal Hero,
 здесь отличия консолей от аркад. А есть и между консолями разница.

Оффлайн Mortal Hero

  • Пользователь
  • Сообщений: 1570
  • Пол: Мужской
  • Явился, не запылился... :)
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #5 : 30 Сентябрь 2006, 00:47:14 »
Вот ещё и о МК1.

Цитата
Ports
From a marketing perspective, the 1993 launch of Mortal Kombat for video game consoles by Acclaim was probably the largest launch of a video game up until that time. A "Mortal Monday" TV campaign featured a flood of TV advertisements, which were unusual for video games at that time, and all four home versions of the game were made available for sale on the same date.

Versions of the original Mortal Kombat game appeared on several different formats, most notably the Sega Mega Drive/Genesis and Nintendo's SNES. When the first game in the series was released for the SNES in North America, Nintendo of America had a strict "Family Friendly" policy towards the content of the games released on their systems which required the removal of graphic violence, religious imagery and themes, mentions of death, sexual themes, and other sensitive subjects. Hence, the first Mortal Kombat game on the SNES had the blood recolored gray in an attempt to pass it off as sweat, and the various Fatality moves were graphically changed to be less gruesome. The SNES version was graphically superior to the Mega Drive/Genesis port, but all violence was censored. Beginning with Mortal Kombat II, Nintendo would give in and allow all the original gore and fatalities in its ports of the Mortal Kombat games.

Ports:

Sega Mega Drive/Sega Genesis (1993) - the Mega Drive/Genesis version was censored, but entering a secret code (a-b-a-c-a-b-b) restored the full gore and fatalities from the arcade version. This version was given an MA-13 rating by the Videogame Rating Council.
In 1993 a Sega Mega-CD/Sega CD version of the game was released with a grainy version of the famous Mortal Monday commercial and loading times. This version did not require a code to be entered and thus was given an MA-17 rating. While this port was technologically inferior to the better-looking SNES port, it resembled the arcade version more faithfully in actual gameplay.
Amiga (1993) - This version is famous for being able to perform all moves in the game using just one button on a joystick. This was required because most amiga joysticks of that time only had one button.
Game Boy (1993) - Due to technical issues the Game Boy version was severely cut down from its arcade counterpart. It suffered from laggy controls and a limited button layout, plus it was missing Johnny Cage and Reptile. It is, however, the only version of the original Mortal Kombat where Goro is playable.
IBM PC (1993) - The IBM PC version is probably the most faithful port of the original arcade version. Mortal Kombat II would also see a PC port, with a similar result.
Sega Master System (1993)
Sega Game Gear (1993) - Just as is 16-bit brother, the Mega Drive/Genesis, it was censored unless a cheat code had been entered (2, 1, 2, down, up at the third code screen). Also, because of the 8-bit nature of the Game Gear, the game was somewhat crippled: It featured fewer characters, it had only 2 levels and the responsiveness and frame rate of the game was lower. This made it rather hard to do any kind of special move or fatality, due to its delay, which sometimes lasted almost a second.
SNES/Super Famicom (1993) - This version contained censored greyish blood. Some critics overlooked the fact that the game played far differently from the original arcade version; for example, the venerable uppercut counter to air attacks was missing in action, and the combo system barely resembled the one from the arcade version. However the graphics and sound are far superior than any other home console version.
The game has been ported illegally to the Famicom in Asia. It has appeared in several multicarts in China.
Zx Spectrum (1997)- A version exists, published in Russia.
[edit]
Trivia
In the Sega Genesis version of the game, the blood code pattern (a-b-a-c-a-b-b) is a deliberate reference to an album released by the band Genesis in the 1980's. The MK team would go on to make other musical references like this in the franchise, most noteably the name of a purple-clad character named Rain in reference to Prince (Purple Rain).
In the arcade version of Mortal Kombat, an alleged glitch was rumored to cause Scorpion or Sub-Zero to morph into a red ninja, named "ERMAC" (short for "error macro"). This rumour spread like wild-fire when Electronic Gaming Monthly published "actual images" of this glitch. However, some players still believed that there was another secret character. Due to the rumors surrounding the glitch, Midway did eventually include a red ninja character named Ermac as an official character in Ultimate Mortal Kombat 3, and he has subsequently appeared in other Mortal Kombat games, such as Deception.
In the SNES version of Mortal Kombat if the player performed Raiden's finishing move on the final endurance match a glitch would occur in which a "metallic" Goro would appear to fight.
Another false rumor that spread among many players was the existence of a code that would make Sonya appear naked in the game. Various reports told of its existence only appearing in the Sega version, only in the arcade version, and so on.
A real cheat code that could be used on the Genesis and Sega CD versions, would unlock an entire menu in the main screen called "Cheat Enabled". In the menu a player could turn on and off certain aspects of the game, such as having shadows always crossing the moon during The Pit stage, alternate shadows (high score initials and Fergus McGovern's head), infinite continues, or being able to choose the material for the Test Your Might stage. The code was "down - up - left - left - A - right - down", an acronym for DULLARD. It could only be performed at the main title screen.
Reptile could be fought by executing a Fatality after fighting on The Pit stage, assuming (with the exception of the SNES version) a shadow flew over the moon in the background, without taking any damage or pressing the block button in the winning round (initially, this meant that Sonya could not fight him at all, as her fatality required the block button to be pressed, but this was fixed in later versions). Reptile, a merge between Sub-Zero and Scorpion, is fought on the Pit Bottom. Later, in Mortal Kombat II, Reptile was developed into a full character with his own special moves and would be available from the outset.
The disembodied heads and remains of various Midway employees like MK creators Ed Boon and John Tobias as well as MK sound programmer Dan Forden can be seen impaled on the bottom of The Pit stage.
A carving of Pac-Man eating a pill, along with a ghost from Pac-Man, can be seen on the right wall of the Palace Gates stage.
Instead of Johnny Cage, the designers intended to have martial arts star Jean Claude Van-Damme in the first game. However, he was involved in a Genesis game and declined. That game however, never came to be.
Another rampant rumor spread with the Genesis version of an African American kickboxer named Nimbus Terrafaux. This was simply just a magazine hoax.


Добавлено через 4 минуты
MK II. Ссылка вот на так называемую "разницу в картинках".

Смотрим

Оффлайн Beatrazor

  • Пользователь
  • Сообщений: 698
  • Пол: Мужской
  • Молокосла. Вкусла.
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #6 : 30 Сентябрь 2006, 00:55:57 »
И все-таки неплохо бы по-русски.

Оффлайн Mortal Hero

  • Пользователь
  • Сообщений: 1570
  • Пол: Мужской
  • Явился, не запылился... :)
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #7 : 30 Сентябрь 2006, 00:57:59 »
И всё таки учим англ. язык. =)

Оффлайн Beatrazor

  • Пользователь
  • Сообщений: 698
  • Пол: Мужской
  • Молокосла. Вкусла.
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #8 : 30 Сентябрь 2006, 01:00:44 »
Хорошо. Но я все-таки ищу различия посерьезней. Пример же привел.

Оффлайн Doctor Venkman

  • Emu-Land Team
  • Сообщений: 6525
  • Пол: Мужской
  • Я киберпанк!
    • Twitter
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #9 : 30 Сентябрь 2006, 01:46:45 »
Beatrazor,
В "рассказах Мортала" есть тличия, например в первом его "рассказе" довольно подробно описаны различия между разными версиями УМК.

Оффлайн Sharuff

  • Пользователь
  • Сообщений: 129
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #10 : 01 Октябрь 2006, 00:04:20 »
По MK 1 & MK 2 : по-моему , главное отличие - это графика и звук. Самая классная версия - аркадная. SNES - неплохо для 16 бит , а вот все старое семейство Sega (MegaDrive 2 , Master System , Game Gear) заметно схалявили. Про денди разговор не идет , так как они полностью пиратские. Удары в принципе везде одинаковые.
 
Что проверял в ходе игры :
- MK 1 - Бой с Рептилией - получалось только на Sega MD 2 (не знаю , есть ли он на SNES),
- MK 2 - Pong - то , что пытался найти в PC-версии , есть в аркадной. После ## раундов игры на 2-х.
- MK 2 - бой с Noob Saibot на Sega MD 2 после победы в 25 матчах , на Mame гораздо быстрее , после 10 вроде.
- MK 2 - Rayden's Fergality - только на Sega 16 bit
- MK 2 - Stage (где наверху иглы) - после исполнения можно сделать , чтобы противник упал - получалось только на Sega 16 bit
- MK 2 - секретное меню - на Sega MD 2 отличное от других версий  
 
Основные отличия по исполнению :
- SEGA MD 2 : в MK 1 играть вообще не интересно. Слабенькая графика и озвучка. Урезанные заставки. Единственно , что спасает - оригинальная музыка. MK 2 - поприятнее , но тоже резанная : почти во всех аренах отсутсвуют какие-нибудь элементы : нет цепей в Dead Pool , нет летающих птиц , парящего монаха и т.д. Практически нет голосовой озвучки. Из всех версий MK 2 мне нравится сеговская музыка в раундах.
- SNES : получше в плане графики , но посредственный звук.
Короче , если хочешь получить кайф от этой игры , надо играть в MAME-версию или MKT на PC.

Оффлайн Beatrazor

  • Пользователь
  • Сообщений: 698
  • Пол: Мужской
  • Молокосла. Вкусла.
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #11 : 01 Октябрь 2006, 23:55:45 »
Sharuff,
 спасибо! А что МКТ на ПК лучше ЗЫЧ версии?
Кстати фаталки МК1 на СНЕС "облегченные". А у Саба только в этой версии фатал с заморозкой и разбиванием. И все-таки мож кто подскажет: есть у Рейдена МК1 на СНЕС фатал или нет вообще? Никак не получается.

Оффлайн armand

  • Пользователь
  • Сообщений: 242
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #12 : 03 Октябрь 2006, 23:49:16 »
Fergality Rayden можно делать и на PC. Сам видел неоднократно.

Оффлайн Sharuff

  • Пользователь
  • Сообщений: 129
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #13 : 03 Октябрь 2006, 23:49:59 »
Rayden fatality в MK 1 на SNES : делается также как и на всех платформах. Вблизи или впотную - 3 раза вперед , 3 раза назад , high punch

Оффлайн Beatrazor

  • Пользователь
  • Сообщений: 698
  • Пол: Мужской
  • Молокосла. Вкусла.
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #14 : 04 Октябрь 2006, 00:01:00 »
Sharuff,
 Спасибо! Теперь работает! Только вот на всех версиях делается ОДИН раз вперед и три назад! Это на СНЕС перемудрили!

Оффлайн Le@N

  • Пользователь
  • Сообщений: 6820
  • Пол: Мужской
    • ВКонтакте
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #15 : 04 Октябрь 2006, 02:44:23 »
МКТ на PC - гадость. Блин вообще фильтрации никакой!, а скорость то какая...

Оффлайн Sharuff

  • Пользователь
  • Сообщений: 129
    • Просмотр профиля
Собираю инфу по МК
« Ответ #16 : 04 Октябрь 2006, 13:53:41 »
Цитата: Beatrazor
Sharuff,
Спасибо! Теперь работает! Только вот на всех версиях делается ОДИН раз вперед и три назад! Это на СНЕС перемудрили!

А я по привычке везде делаю , как тебе написал. Кстати , MKT на PC далеко не отстой , а классная игра , такая же как на SPS. Только вот графика уже видно , что не свежая , но игровой процесс все такой же улетный.

Оффлайн chameleoncyborg

  • Пользователь
  • Сообщений: 1578
  • Пол: Мужской
  • Комбатист
    • Youtube
    • Просмотр профиля
Re: Собираю инфу по МК
« Ответ #17 : 30 Май 2009, 12:13:33 »
Играй МК проэкт - и графика и скорость для мк-серии офигенные