Автор Тема: [SMD]Mortal Kombat II [HACK]  (Прочитано 403616 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн NeoVamp

  • Пользователь
  • Сообщений: 120
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1230 : 31 Октябрь 2009, 20:36:48 »






Finally finished Kung Lao, and he was pretty difficult to convert,
The Bio pic was difficult to do because of color restrictions (had to redraw some parts)

the background of Ending 2 was extremely difficult, only 16 colors and a transparent face in the sky..
yeah that took some time.

All in all i'm happy with the outcome.

Оффлайн Crash Nicker

  • Пользователь
  • Сообщений: 1505
  • Пол: Мужской
  • Пришли из ниоткуда чудовища рогатые
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1231 : 31 Октябрь 2009, 20:48:46 »
Цитата: NeoVamp
and he was pretty difficult to convert,
Yea-a-a-ah... Now I guess why.

The colors seem to be a little bit... Hm... Let's say that it's more obvious that it's a color downgrade, OK? But it still looks great. Congrats on finishing!

Оффлайн NeoVamp

  • Пользователь
  • Сообщений: 120
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1232 : 31 Октябрь 2009, 21:47:48 »


Mileena is finished.
« Последнее редактирование: 02 Ноябрь 2009, 04:03:13 от NeoVamp »

Оффлайн Smoke

  • Пользователь
  • Сообщений: 3430
  • Пол: Мужской
  • Get Serious!
    • Steam
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1233 : 02 Ноябрь 2009, 18:02:14 »
Да, работы у меня много будет. Наверно вся эта вставка не меньше месяца займет :)

Оффлайн NL

  • Пользователь
  • Сообщений: 439
  • Пол: Мужской
  • Dig Up Her Bones
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1234 : 02 Ноябрь 2009, 18:06:27 »
Smoke, ну так оно того стоит! :) Ждём-с!

Оффлайн NeoVamp

  • Пользователь
  • Сообщений: 120
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1235 : 04 Ноябрь 2009, 22:30:07 »

Raiden is finished.

Next is smoke.

Оффлайн Про Игрок

  • Пользователь
  • Сообщений: 1885
  • "А ты...знаешь что такое Red Sky Project!?"
    • ВКонтакте
    • Youtube
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1236 : 04 Ноябрь 2009, 22:36:13 »
Мм. Милена просто сногсшибательна. ^_^

Оффлайн Crash Nicker

  • Пользователь
  • Сообщений: 1505
  • Пол: Мужской
  • Пришли из ниоткуда чудовища рогатые
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1237 : 04 Ноябрь 2009, 22:37:40 »
Good job yet again!

But, hey, what shall we do with Kintaro and Kahn? Do they have endings anyway?

Оффлайн NeoVamp

  • Пользователь
  • Сообщений: 120
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1238 : 05 Ноябрь 2009, 04:52:25 »
But, hey, what shall we do with Kintaro and Kahn? Do they have endings anyway?

I have some idea's about their endings, Kintaro's ending will be that he showed Shao Kahn that the Shokan race was still the strongest race,
even though Goro lost to Liu Kang in MK1.
(thats why Kahn chose a centaur in MK3, because Kintaro lost in MK2)
but if he wins then it will show that he avenged Goro's loss and made Shao Kahn trust the Shokan's again.

Kahn's ending will be about how he lured Liu Kang into the outworld by angering him after Baraka killed all the monk's in his temple.
and then he invades the earth because Liu Kang was the reigning champ, and because he lost Kahn got the right to invade Earth.

Smoke = not sure yet, I might go with the story where he is friends with Sub-Zero and he's watching his back.

Jade = Friends with Kitana, still thinking about the rest.

Noob = About him being a Wraith and stalking Scorpion & Sub-Zero for unknown reasons.

First thing i'm gonna do tomorow is work on their Bio pics, which will mostly be Sub-Zero/Scorpion/Reptile bio with with a grey/black palette,
same with Jade, who will be a green Kitana.
but they will all have different backgrounds. (smoke will have smoke behind him)

and I'll work on the VS screen.

Оффлайн AKM1989

  • Пользователь
  • Сообщений: 719
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1239 : 05 Ноябрь 2009, 09:50:07 »
А где можно скачать последнюю на данный момент (пропатченную) версию Хака?

Оффлайн Crash Nicker

  • Пользователь
  • Сообщений: 1505
  • Пол: Мужской
  • Пришли из ниоткуда чудовища рогатые
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1240 : 05 Ноябрь 2009, 10:48:59 »
Цитата: AKM1989
А где можно скачать последнюю на данный момент (пропатченную) версию Хака?
По-моему, на заглавном посте ссылка на Romhacking.net есть...

Добавлено позже:
NeoVamp,
thanx for replying.

Оффлайн Taven

  • Пользователь
  • Сообщений: 1351
  • Пол: Мужской
  • Под голубым небом. :)
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1241 : 07 Ноябрь 2009, 20:19:05 »
NeoVamp, good job, bro. Very impressive.

Оффлайн NeoVamp

  • Пользователь
  • Сообщений: 120
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1242 : 09 Ноябрь 2009, 05:11:50 »




Decided to go back and redo the Vs Screen, the bio pictures will now fit properly.
« Последнее редактирование: 10 Ноябрь 2009, 03:38:45 от NeoVamp »

Оффлайн gustavo

  • Пользователь
  • Сообщений: 21
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1243 : 10 Ноябрь 2009, 22:43:23 »
Wauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw Men VERY GOOD

Оффлайн NeoVamp

  • Пользователь
  • Сообщений: 120
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1244 : 12 Ноябрь 2009, 06:26:20 »


Little picture of what i'm currently doing, but its going sloooow..
there's not much to work with Male Ninja wise, but atleast i got enough material for Jade,
now i just gotta make it look good in 16 colors.

Оффлайн NL

  • Пользователь
  • Сообщений: 439
  • Пол: Мужской
  • Dig Up Her Bones
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1245 : 12 Ноябрь 2009, 10:16:52 »
NeoVamp, it's very interesting! And you do realy good work.

Оффлайн Crash Nicker

  • Пользователь
  • Сообщений: 1505
  • Пол: Мужской
  • Пришли из ниоткуда чудовища рогатые
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1246 : 12 Ноябрь 2009, 14:12:17 »
Yay, it looks like I've skipped fresh W. I. P.s :D

Оффлайн Smoke

  • Пользователь
  • Сообщений: 3430
  • Пол: Мужской
  • Get Serious!
    • Steam
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1247 : 12 Ноябрь 2009, 18:02:09 »
NeoVamp, great work really! But adding these pictures in game will take much more time for me. So, don't worry if I don't release a new version for 1-2 months. I will release it no matter when. :)

Оффлайн NeoVamp

  • Пользователь
  • Сообщений: 120
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1248 : 12 Ноябрь 2009, 21:23:04 »
Okay cool, no time pressure for me then :D


Оффлайн Smoke

  • Пользователь
  • Сообщений: 3430
  • Пол: Мужской
  • Get Serious!
    • Steam
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1249 : 01 Декабрь 2009, 21:24:04 »
Немного плохие новости. Пока работа идет потихоньку, я прикинул хватит ли места. Вот по приблизительным расчетам, в оставшиеся пол-мегабайта влезут биосы и эндинги(ну и вс-скрины, т.к. новой графики для них не надо, кроме задника), а вот начальное интро не влезет. Так что для такого рома, уже будет нужен модифицированный картридж, и на Кеге не запустится :-\

Оффлайн ALEX_230_VOLT

  • Модератор
  • Сообщений: 7646
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1250 : 01 Декабрь 2009, 22:15:56 »
да ладно уж с этой заставкой... а вот концовки - это хорошо  ;)

Оффлайн NeoVamp

  • Пользователь
  • Сообщений: 120
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1251 : 02 Декабрь 2009, 22:27:48 »
Could you perhaps use a memory mapper like Super Street Fighter 2 uses?
SSF2 uses 40mbit (32+8)

Flashcarts can run SSF2 (well I think my NEO flashcard can)

that would the game could play on original hardware and on emulators.

But I'm no programmer so i don't know if its possible.

Оффлайн Smoke

  • Пользователь
  • Сообщений: 3430
  • Пол: Мужской
  • Get Serious!
    • Steam
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1252 : 02 Декабрь 2009, 22:31:19 »
It's possible to make cartridge with 8 MB flash memory without bankswitching, so it's not a problem. :)
For example, UMKT works fine on a hardware.

Оффлайн NeoVamp

  • Пользователь
  • Сообщений: 120
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1253 : 02 Декабрь 2009, 22:46:13 »
But UMKT will not work on a NEO flash because it is 10mb of flat mapped rom.

(and nobody knows if Tomy from Tototek is ever going to sell that cart that he has been making to run UMKT)

http://www.sega-16.com/forum/showthread.php?t=8849&page=2
I had a discussion about this a little while ago on Sega-16.


(not that i'm complaining, i'd totally buy a Tomy cart or make one myself for this awesome hack)
« Последнее редактирование: 02 Декабрь 2009, 22:51:20 от NeoVamp »

Оффлайн Sprill

  • Пользователь
  • Сообщений: 1025
  • Пол: Мужской
  • Вескер никогда не снимает свои очки.
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1254 : 03 Декабрь 2009, 14:38:09 »
Smoke А концовки для Smoke, Jade и Noob Saibot будут сделаны?  :)

Оффлайн Crash Nicker

  • Пользователь
  • Сообщений: 1505
  • Пол: Мужской
  • Пришли из ниоткуда чудовища рогатые
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1255 : 03 Декабрь 2009, 14:56:42 »
Цитата: Sprill
Smoke А концовки для Smoke, Jade и Noob Saibot будут сделаны?
Ответили до тебя, и даж не Смоук, а тот, кто эндингами занимается (его ник - как раз перед твоим постом):
Цитата: NeoVamp
When I'm done with the regular characters I'm going to create some endings for them in an MK2 style,
Because personally i never liked how MK3/UMK3/MKTrilogy changed the story/style of the games.

so I'm going to try to come up with something that fits with the MK2 feeling.

I will of course post everything here and you guys can then decide if you like what i came up with.

One of my idea's is to have Kintaro's background include a shadow of Goro, because he's the successor of Goro.
kinda like how Kung Lao's ending has his forefather in his bg and how Sub-Zero has the memory of Scorpion haunting him.

I always felt that Kintaro was loyal to Kahn, so his ending will not be "Kintaro becomes king of outworld"
but more of "Goro might have lost, but Kintaro proved that Shokan is the most powerful race." kinda thing.

If anyone could translate what i just said to Russian I'd appreciate it, i would like the opinion of everybody on this.

Also Noob Saibot's story was later changed so that he was the old sub-zero, but in MK2 we did not know that yet,
so his ending will be more vague.
То бишь, будут.

Добавлено позже:
Цитата: NeoVamp
http://www.sega-16.com/forum/showthread.php?t=8849&page=2I had a discussion about this a little while ago on Sega-16.(not that i'm complaining, i'd totally buy a Tomy cart or make one myself for this awesome hack)
Holy cow. First, they've considered it being released on Sega CD, and now it's Sega 32X. <_< Who's gonna be next?

Оффлайн Smoke

  • Пользователь
  • Сообщений: 3430
  • Пол: Мужской
  • Get Serious!
    • Steam
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1256 : 03 Декабрь 2009, 17:11:53 »
By the way, it's possible to modify a 8MB cartridge (used for multigame). After that modification 8MB SMD roms will be work correct.

Оффлайн evgeny

  • Пользователь
  • Сообщений: 1390
  • Пол: Мужской
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1257 : 03 Декабрь 2009, 17:40:35 »
Если задейтвовать маппер Стрит Файтера, то даже на KEGA будет работать до 6 мегабайт. Но не на прямую, конечно, просто будет переключатся последний (512кб, кажется) кусок 4 мегабайтного рома и  как бы подменятся на выбранные куски из 5 и 6 мегабайта. Поддержка мапера есть у всех эмулаторов, где запускается 5 мегабайтный стрит файтер (во всех известных мне). т.е. нужно переключать на нужную страницу непосредственно перед загрузкой ресурсов из этой части рома. Это не так уж сложно. Чтобы переключилась страница нужно просто записать ее номер в 00A130FF. Нумерация идет по 512кб блокам, т.е. 0 - это первые 512 кб рома, а 7 - последняя 4 мегабайтного рома. Начало пятого мегабайта это уже страница 8. И так далее. Т.е. по дефолту страница 7 стоит, как последняя из 4 мб.

Оффлайн Smoke

  • Пользователь
  • Сообщений: 3430
  • Пол: Мужской
  • Get Serious!
    • Steam
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1258 : 03 Декабрь 2009, 19:55:57 »
evgeny, спасибо за инфу, посмотрю.
Сейчас морочался со планами и с прозрачностью, видимо одними слоями не обойтись, придется еще и спрайты задействовать, иначе друг на друга картинки не могу наложить. Если бы было всего 2 слоя, то можно было, а тут их максимум 4 (как раз, 2 плана и спрайты). В общем буду разбираться, как спрайты задавать.

Оффлайн Sprill

  • Пользователь
  • Сообщений: 1025
  • Пол: Мужской
  • Вескер никогда не снимает свои очки.
    • Просмотр профиля
Re: Mortal Kombat II [HACK]
« Ответ #1259 : 05 Декабрь 2009, 14:52:13 »
Smoke На счет концовок это класная идея. будет здорово посмотреть на концовки Jade, Smoke, Noob Saibot, Kintaro и Shao Kahn.  :)